Social Media op basis van Maslow

De Maslow piramide ken je misschien al wel, die ziet er namelijk zo als je hier boven ziet uit. Een poosje geleden kwam ik de infographic op basis van deze piramide al tegen, maar ik blijf deze toch wel erg passend vinden: Maslow’s Hierarchy of Needs and the Social Media that fulfill them! Tijd om eens te kijken in hoeverre de piramide over komt met de realiteit..

Lees verder Social Media op basis van Maslow

Ik weet waar je huis gaat wonen!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet heel erg ben van de locatie gebaseerde social media. Je zult me ook niet zo snel Foursquare zien gebruiken, niet alleen om de bekende reden dat iedereen, inclusief inbrekers, dan weet wanneer je huis verlaten is, maar ook om het feit dat het mij al niet boeit of je ingecheckt bent bij de bushalte, laat staan andere mensen het boeit dat ik burgemeester ben geworden van de plaatselijke bakker.

Lees verder Ik weet waar je huis gaat wonen!

Wat zegt u? ‘Feestboek’? – Speedcursus Facebook

Zijn er nog mensen op de wereld die nog niet op social media zitten? “Neeeee jo”, hoor ik je denken, “dat kan toch niet”. Nou, dat kan dus wel. Om maar een voorbeeld te noemen, laatst kwam ik bij een oudere dame in huis. Ze was extreem enthousiast over haar ‘nieuwe’ computer (een oude beeldbuis, met een nog grotere computerkast eronder) en ze was al enorm verslaafd aan spelletjes op de computer zoals hartenjagen, freecell en patience. Ze had zelf een regel voor haar zelf opgesteld, als ze ‘s ochtends haar boterhammetjes at, mocht ze tijdens het eten van haar boterhammetjes even een spelletje spelen, maar zeker niet langer. En als ze dat dan toch deed, gaf ze toe, voelde ze zich toch wel een beetje schuldig…

Lees verder Wat zegt u? ‘Feestboek’? – Speedcursus Facebook

De Social Media van Donald Duck

Als vaste lezer van de Donald Duck heb nog nooit iets gelezen over Twitter of Facebook in het weekblad van deze vrolijke kwaker. Ik heb nog nooit Kwik, Kwek of Kwak in een van hun avonturen hun mobiele telefoon zien pakken om tijdens één van de verhalen nog even te tweeten dat ze hun schoen hebben gezet of dat ze piraten zien aan de horizon. Toch gebeurt het. Het is een social media strategie waarover ik mij blijf verbazen en eigenlijk ook nog een super hard om mee lach, die twitterstrategie van Donald Duck door Sanoma.  Eigenlijk is dit echt de ultieme vorm van storytelling in Twitter.

Lees verder De Social Media van Donald Duck