De kracht van personal branding: vier simpele tips

Personal branding is, zoals velen het noemen, jezelf als een soort product verkopen. De bekendste vorm is hierbij online omdat deze het makkelijkste te beïnvloeden is via de juiste content, connecties en kanalen. Deze digitale identiteit is tegenwoordig belangrijker dan ooit. Waar je vroeger altijd iedereen wel een keer in reallife of over de telefoon hebt ontmoet, kan je nu volstaan met een oppervlakkiger, online contact. Maar dan moet natuurlijk wel je jouw online merk wel op orde hebben. Met deze vier simpele, concrete tips kan jij jouw persoonlijke merk versterken. Lees verder De kracht van personal branding: vier simpele tips

De Boliviaanse Caserita: pure relatiemarketing

Afgelopen half jaar heb ik door Zuid-Amerika gereisd, genietend van de indrukwekkende landschappen en interessante mensen. Maar als pasafgestudeerde marketeer is dat natuurlijk niet het enige waar je naar kijkt. Na even weg te zijn geweest, neem ik jullie graag mee naar de wereld van marketing in Bolivia zoals ik die ervaren heb. Een land waar ik door middel van de Caseritas relatiemarketing in zijn meest pure vorm zag. Lees verder De Boliviaanse Caserita: pure relatiemarketing

Celebrity marketing, what else?

Celebrity marketing, it’s still all over the place! Is het niet George Clooney die voorbij komt met een kopje koffie, dan is het wel weer Mr. T met Snickers,  of nog erger, Karin Bloemen met haar cholesterol verlagende boter. En het ergste nog, is dat we het ook gewoon onthouden… Maar wat is het? En waarom?

Lees verder Celebrity marketing, what else?

Ik weet waar je huis gaat wonen!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet heel erg ben van de locatie gebaseerde social media. Je zult me ook niet zo snel Foursquare zien gebruiken, niet alleen om de bekende reden dat iedereen, inclusief inbrekers, dan weet wanneer je huis verlaten is, maar ook om het feit dat het mij al niet boeit of je ingecheckt bent bij de bushalte, laat staan andere mensen het boeit dat ik burgemeester ben geworden van de plaatselijke bakker.

Lees verder Ik weet waar je huis gaat wonen!

Broekzakmarketing?

De mobiele telefonie wereld is ontzettend groot. Niet alleen heeft (bijna) iedereen om je heen een telefoon, maar de helft heeft ook nog eens mobiel internet zoals blijkt uit de onderstaande chart. Iedereen gebruikt een telefoon, sterker nog wie heeft zijn mobiele telefoon niet 24/7 aanstaan? Je neemt je telefoon eigenlijk overal naar toe.  Een mega markt zou je daarom zeggen. Een markt die potentie heeft voor marketing! Ik bedoel mensen zijn eigenlijk gewoon in hun broekzak te bereiken. Dus waarom niet gewoon marketing voor de broekzak?

Lees verder Broekzakmarketing?