Presentatie Alumnidag 2012 Radboud Universiteit Nijmegen

Afgelopen weekend heb ik mogen spreken op de alumnidag van de Radboud Universiteit in Nijmegen. Ik was speciaal gevraagd om een lezing te geven over mijn scriptie in het communicatiewetenschappen en bedrijfscommunicatie programma. Mijn gehele scriptie kun je teruglezen in verschillende eerdere blogposts.

Lees verder Presentatie Alumnidag 2012 Radboud Universiteit Nijmegen

RT @werk: #vacature (3/3) – De invloed van Twitter voor Employer Branding

Je hebt al eerder kunnen lezen over Employer Branding en over het gebruik van Twitter voor Employer Branding. Bij deze laatste kwam vooral de zendkant van Twitter naar voren, maar natuurlijk kent Twitter ook een ontvangerskant. Het tweede deel van mijn onderzoek richtte zich daarom op de ontvangerskant van Twitter en keek naar de invloed van Twitter voor Employer Branding op Twitteraars.

Lees verder RT @werk: #vacature (3/3) – De invloed van Twitter voor Employer Branding

RT @werk: #vacature (1/3) – Twitter en Employer Branding

Ruim een half jaar ben ik nu bezig geweest met mijn onderzoek over Twitter en Employer Branding. Het onderzoek dat ik gedaan heb, bestond uit twee delen:

  • een analyse van het huidige gebruik van Twitter voor Employer Branding doeleinden
  • een experiment waarbij de doelgroep van al het getwitter van organisaties werd gevraagd te oordelen over verschillende boodschappen en Twitter-accounts.

Maar laten we bij het begin beginnen. Vorig jaar heb ik al een korte post geschreven over Employer Branding. Hier zette ik vooral uiteen dát Twitter gebruikt werd voor Employer Branding, maar ben ik niet echt ingegaan op wat Employer Branding eigenlijk is en hoe het dan precies terug komt in Twitter.

Lees verder RT @werk: #vacature (1/3) – Twitter en Employer Branding