De kracht van personal branding: vier simpele tips

Personal branding is, zoals velen het noemen, jezelf als een soort product verkopen. De bekendste vorm is hierbij online omdat deze het makkelijkste te beïnvloeden is via de juiste content, connecties en kanalen. Deze digitale identiteit is tegenwoordig belangrijker dan ooit. Waar je vroeger altijd iedereen wel een keer in reallife of over de telefoon hebt ontmoet, kan je nu volstaan met een oppervlakkiger, online contact. Maar dan moet natuurlijk wel je jouw online merk wel op orde hebben. Met deze vier simpele, concrete tips kan jij jouw persoonlijke merk versterken. Lees verder De kracht van personal branding: vier simpele tips

De Boliviaanse Caserita: pure relatiemarketing

Afgelopen half jaar heb ik door Zuid-Amerika gereisd, genietend van de indrukwekkende landschappen en interessante mensen. Maar als pasafgestudeerde marketeer is dat natuurlijk niet het enige waar je naar kijkt. Na even weg te zijn geweest, neem ik jullie graag mee naar de wereld van marketing in Bolivia zoals ik die ervaren heb. Een land waar ik door middel van de Caseritas relatiemarketing in zijn meest pure vorm zag. Lees verder De Boliviaanse Caserita: pure relatiemarketing

Celebrity marketing, what else?

Celebrity marketing, it’s still all over the place! Is het niet George Clooney die voorbij komt met een kopje koffie, dan is het wel weer Mr. T met Snickers,  of nog erger, Karin Bloemen met haar cholesterol verlagende boter. En het ergste nog, is dat we het ook gewoon onthouden… Maar wat is het? En waarom?

Lees verder Celebrity marketing, what else?

Presentatie Alumnidag 2012 Radboud Universiteit Nijmegen

Afgelopen weekend heb ik mogen spreken op de alumnidag van de Radboud Universiteit in Nijmegen. Ik was speciaal gevraagd om een lezing te geven over mijn scriptie in het communicatiewetenschappen en bedrijfscommunicatie programma. Mijn gehele scriptie kun je teruglezen in verschillende eerdere blogposts.

Lees verder Presentatie Alumnidag 2012 Radboud Universiteit Nijmegen